

Divja
ohcet
Pisalo se je leto
1952. Med ljudmi je to leto znano predvsem po hudi zimi, nekateri Šenčurjani pa se ga
spominjajo tudi po “divji ohceti”. Starosta šenčurskih fantov, Bezjakov Jaka, je
ohcet priredil kot povračilo za ohceti, ki jih je kot fant obiskal. Pri tem mu je
pomagalo še pet vaških fantov, sosedov in prijateljev, ki so odkupili poškodovanega
konja, ga zaklali ter predelali v mesnine. Iz Kranja so pritovorili velik sod vina. Za
datum so določili 29.11., jugoslovanski dan državnosti, saj jim ta dan ni bilo treba iti
v službo. Na ohcet so povabili vse šenčurske fante, vendar pa je moral vsak plačati
500 dinarjev. Dva fanta določijo za ženina in nevesto, dva za druga in družico ter dva
za starešino in teto. Na dan ohceti so z vozom po vasi pobrali vse svate in jih odpeljali
do Blagnetove hiše, kjer je bila ohcet. Znak ohceti je bil divji, kot je bila divja ohcet
sama. To je bila konjska glava kobile Vide, ki je klavrno končala v trebuhih svatov, in
leščerba v njenem gobcu. Ta znak je bil obešen nad vhodom v hišo in naj bi strašil
tujce v vasi. Od tu je Vida videla tudi popotnika, ki je želel prespati na seniku. Svatje
so ga povabili v hišo, vendar si ni upal, kajti že sama glava nad vhodom, mu je dejala,
da svatje niso pri pravi. A svatje se niso dali. Zavili so ga v vrečo in ga odnesli v
hišo. Ko je popotnik prišel k sebi,se je najedel in napil ter rogovilil s svati celo
noč do jutra.O, saj je lahko. Godec je veselo igral in konjski golaž je šel vsem v
slast. Ohcet se je končala, ko so zjutraj odkrili, da je sod z vinom prazen. Zakotalili
so ga v potok, ki je takrat še tekel po vasi, nekdo je sedel nanj in vpil, naj se napolni
vsaj z vodo, če se že z vinom ne. Ravno takrat pa so šli ljudje k maši in se zgražali
nad tem bogokletjem. Čez nekaj dni se je pri svatih oglasila policija in jih oglobila.
Naj bi kalili nočni red in mir, so rekli, in naj ne bi spoštovali državnega praznika.
Še danes se nekateri vaščani spominjajo tega “divjega”, a zanimivega dogodka.To mi
je opisoval ded Peter Sušnik, 74 let.
Matjaž
Sušnik, 8.b – Osnovna šola Šenčur

Trboje
- Marijin kip
V Trbojski cerkvi
je umetnik izklesal kip Marije Vnebovzete. Župniku se je zdel ta kip neokusen, ker je
bila Marija premalo zakrita in odločil se je, da mora Marijin kip stran. Ta Marija naj bi
izgledala kot “kelnarica”. Marijin kip so prenesli k sosedovim na podstrešje.
Takratna gospodinja v hiši je prišla nekoč na podstrešje. Ozrla se je na kip. Videla
je, da Marijin kip joče. Z Marijinega obraza so tekle velike solze. Verjetno je jokala
zato, ker je v cerkvi niso sprejeli. Duhovnik, ki je hotel, da ta kip zamenjajo, je bil
kaznovan. Ni mogel več hoditi.
Vaščani so zgradili novo kapelico, za katero so denar zbrali sami. Marijin kip so
prenesli v novozgrajeno kapelico. Prej omenjena kapelica stoji še danes.
Vaščani so h kipu Marije hodili s prošnjami za zdravje. V obeh vojnah pa so dekleta in
žene molile za srečno vrnitev mož in fantov. Znano je, da je neko dekle vsak dan
prihajalo k Mariji s prošnjo za vrnitev svojega brata. V ta namen si je postrigla celo
svoje lase in jih podarila kipu Marije. In res se je zgodilo, da se je brat res vrnil in
da sta se srečala ravno pri Mariji, h kateri se je zatekala.
Pri tej kapelici
še danes molijo in prosijo ljudje in marsikoga je Marija že uslišala.
Pripovedovala:
Cilka Čebašek, 69 let
Napisala: Katja Čebašek, 6.a – Osnovna
šola Šenčur

Legenda
o hudobnem graščaku
Na Visokem je bil
včasih grad. Stal je na visokem griču, na katerem so bile sezidane hiše. Na griču so
rasle predvsem jelše. Ob vznožju hriba je tekel tudi potok. V gradu je živel hudoben
graščak.
Če so kmetje hoteli imeti vodo, so jo morali plačevati temu zlobnemu graščaku.
Morali so tudi garati od jutra do večera. Hudobni graščak je grdo ravnal z njimi. Bil
je zelo grd, nihče ga ni maral, ni poznal usmiljenja ne prijaznosti. Vse več denarja je
hotel od kmetov, zato so se mu začeli upirati. Rekli so mu, da ga bodo zapustili, če bo
od njih zahteval vse več denarja. On pa jim je vedno le odvrnil, da jim to ne bo nikoli
uspelo. Zaradi teh besed, ki so jih kmetje izrekli, jim je bilo žal. Graščak je bil
vedno bolj neusmiljen do njih. Vse več je zahteval od njih. Nekoč pa jim je le uspelo
pobegniti. Zapustili so hudobnega graščaka in se preselili bliže k reki Kokri. Tam so
bili varni pred njim. Zgradili so hiše in cerkev. Kmalu, ko so kmetje zapustili
graščaka, se je grad začel pogrezati. Z njim se je pogrezal tudi hudobni
graščak.
Ko so kmetje to
videli, so se najprej zelo začudili, potem pa so bili zelo veseli, da jih je Božja roka
rešila hudobnega graščaka. Od zakletega gradu je ostal le hribček, na katerem so se in
se še sankajo in smučajo otroci. Ta hrib, na katerem naj bi včasih stal grad, vaščani
imenujejo Serjanski, Lužanski in Visoški hrib. To pa zato, ker ločuje tri vasi med
seboj Srednjo vas, Luže in Visoko.
Pripovedoval:
Alojzij Vreček, 76 let
Zapisala: Jerca Vreček, 6. c – Osnovna šola Šenčur

Strašen dogodek Trboj
Včasih so
Trbojski fantje radi vasovali. Za vsak večji praznik so streljali z možnarjem. Leta 1883
za Vnebohod se je po farni navadi odvijala po vasi cerkvena procesija. Takrat so si fantje
kupili smodnika in začeli streljati z možnarjem. Korajžen fant Anžkov France je hodil
na Prebačevo k Pavletu vasovat. Pobahal se je: “Bom napolnil možnar, da bo počilo
tako, da se bo slišalo na Prebačevo.” Napolnil ga je in prižgal. Možnar je razneslo
na slamnato streho. Vžgal se je pod (skedenj). Začela je goreti slamnata streha. Takrat
je pihal veter. Zagorela je tudi cerkev. V zvoniku je bila taka vročina, da se je začel
topiti bronasti zvon. Ker so slamnati ogorki leteli po zraku, so se vnele slamnate strehe
hiš, poslopij in še drugih stavb, ki so jih imeli. Takrat je pogorelo več kot polovico
hiš. Gasilci so prišli gasit na pogorišče s konjsko vprego. Pomagali so vsi vaščani.
Strehe so pokrivali z mokrimi odejami in rjuhami. Vodo so nosili z lesenimi škrati in jo
razlivali na slamnate strehe. Živina je tulila po vasi. Ta dogodek je vaščanom ostal
dolgo v spominu.
Pripovedoval: Lojze
Čebašek, 69 let
Zapisala: Helena Gorjup, 6.a – Osnovna šola Šenčur

Štempiharjev
gospodar
V vasi Olševek je nekoč živel silni človek,
Štempihar po imenu. Na njegovem podu so fantje iz Olševka in Hotemaž igrali karte,
čeprav jim Štempihar ni dovolil.
Nekega večera pa se mu je zdelo, da je na podu zelo svetlo. Odpravil se je pogledat in
res je zagledal fante, ki so kartali. Ker je bil ta mož zelo proti tej “hudičevi
igri”, se je razjezil in tekel za fanti. Fantje iz vasi Olševek so se hitro razgubili
med hišami, Hotemažani pa so stekli domov. Mož je vzel žrt (dolg in težak tram, ki so
ga uporabljali za povezovanje voz, naloženih s senom) in tekel za njimi.Večkrat ga je
vrgel za fanti, tako da je kmalu razpadel. Seveda povprečen človek tega trama ne bi
mogel niti vzdigniti, ker je bil zelo težak. Štempihar pa je to naredil z lahkoto, saj
je tehtal od 180 do 200kg. Za zajtrk je popil 4l mleka, pojedel hleb kruha , mati pa mu je
spekla 10 jajc. Tudi kosilo in večerja sta bila obilna. Med temi obroki pa je rad tudi
malical. Naenkrat je pojedel vsaj 3 klobase in popil nekaj litrov tekočine.
Vsi v vasi so se mu čudili. Še
danes se se radi pogovarjamo o njem.
Pripovedoval:
Jožef Osterman
Napisala: Anja Pipan – Osnovna šola Šenčur

Požari v
Šenčurju
Leta 1933 je v Šenčurju prišlo do več
požarov kmečkih poslopij. Skoraj vsak teden je pogorela kakšna kmetija, najprej pri
Višnarju, potem pri Hudobivniku in Kobasarju… Vaščani so se bali novih požarov, zato
so postavljali “vaške straže”, kljub temu pa so se požari nadaljevali. Vaščani so
se nato zbrali skupaj in odšli na posvet k vaškemu župniku gospodu Vaupotiču. Skupaj
so se dogovorili, da bodo darovali za mašo in prosili Boga, naj se tistemu, ki požare
podtika, nekaj zgodi. Čez nekaj dni je nek vaščan padel s skednja in si zlomil nogo. Od
takrat naprej v Šenčurju ni bilo več požarov.
Pripovedovala: Angela Cuderman, 68 let.
Napisala: Nika Cuderman, Osnovna šola Šenčur

Čudežna
rešitev
Začela
se je druga svetovna vojna. Tudi v naših krajih so že čutili njene posledice. Stara
jugoslovanska vojska je razpadla in moj stari oče se je vračal domov. Nemci so te
vračajoče vojake iskali in jih potem zaprli, zato so se ti vojaki skrivali. Med njimi je
bil tudi moj stari oče. Skrival se je v jami v gozdu na koncu vasi, stara mama pa mu je
nosila hrano.
Nekega dne pa ji
je šel sam naproti. Ko je prišel iz gozda na čistino, je zagledal kolono Nemcev, ki so
šli proti njemu. Ob poti je bilo samo nizko grmičevje, da se ni imel kam skriti. Vroče
je molil k Bogu, da ga ne bi dobili. Kar naenkrat se je potegnila tako gosta megla, da ni
bilo videti niti pedi naprej. Ko so Nemci odšli, megle ni bilo več.
Tako je bil moj
stari oče rešen in še danes menimo, da je šlo za čudež.
Pripovedovala:
Marija Žerovnik
Pripravila: Katja Žerovnik, 6.c OŠ Šenčur



Lent je v zgodovini Maribora že od nekdaj igral pomembno vlogo,
promet po Dravi je bil precej močan, saj je po njej mimo Maribora dnevno plulo veliko
število šajk in splavov. Ko pa je most povezal obe strani Drave, ko so na Dravi začele
rasti elektrarne, in ko so kraje ob reki povezali s cestami, je ta del dravskega obrežja
pričel samevati. Postal je eden najbolj zanemarjenih delov mesta, o nekdanjem življenju
na in ob reki ni bilo več duha in sluha, Mariborčani so ga s pogledom raje obšli, peš
pa na daleč izognili. Postajal je mesto pozabljenih.
Vendar pa se je pred leti pričela obnova tega našega starega mestnega jedra, ki sicer
še ni popolnoma končana, je pa na dravsko obrežje pripeljala majhne trgovinice in
lokale, ki že v zgodnjih pomladanskih mesecih privabljajo številne Mariborčane in
obiskovalce. Pravega mestnega utripa pa zagotovo ne bi bilo, če se ne bi vsako leto,
sedaj že več let zapovrstjo, tukaj dogajal Festival Lent. Gledališke in lutkovne
predstave, nastopi folklornih skupin in drugih umetnikov iz vsega sveta, jazz, rock in
drugi koncerti različnih pevcev in skupin, ti zaznamujejo prve poletne dni v mestu ob
Dravi. Vse to, in še mnogo drugega, pa je zasluga skupine navdušencev iz Narodnega doma,
ki že od samih začetkov ustvarjalno, z velikim zanosom in zagonom pripravljajo ta
veličastni festival, ki oživi mesto, ki Mariborčanke, Mariborčane in druge obiskovalce
od blizu in daleč privabi k Dravi. Ekipa Narodnega doma z Vladimirjem Rukavino na čelu,
ki že vrsto let pripravlja in organizira te nadvse uspešne in obiskane prireditve, je
dokaz, kako se da z dobro zamislijo, dobro in sposobno ekipo pripraviti veličastno
prireditev, ki se lahko postavi ob bok Salzburškemu festivalu, Dubrovniškim prireditvam
in še kakšnemu svetovno znanemu festivalu.
Takrat, ko se začne poletje, se pri nas v Mariboru zgodi Lent. Zgodi se v enem
najlepših delov mesta, na mnogih prizoriščih, z odličnimi izvajalci in s čudovito
publiko. Maribor je tudi zaradi Lenta veliko mesto.
INFO:
FESTIVAL LENT '99 - DOBRO JE VEDETI... INFORMACIJSKO-PRODAJNA
MESTA FESTIVALA LENT '99 bodo v Narodnem domu, Ul. kneza Koclja 9, Maribor (od 9.00-17.00,
sobota in nedelja od 12.00 do 17.00) in na stojnicah po Lentu.
PROGRAMSKE KNJIŽICE in DNEVNE VSTOPNICE je moč kupiti na informacijsko-prodajnih
mestih festivala ter pri uličnih prodajalcih (v času prireditev).
Cena programske knjižice je 1800 SIT, cena dnevne vstopnice je 700 SIT.
"POPOTNI LIST PO LENTU" (priloga programske knjižice) vsebuje poleg
'kupončkov' s popusti in presenečenji, 'festivalski denar' s katerim lahko izkoriščate
popuste pri gostinskih uslugah v času festivala.
Služi tudi kot VSTOPNICA za vse prireditve v času festivala na Glavnem odru na Dravi,
Jazzlentu, Sodnem stolpu in večernem programu Odra Minoriti, vendar BREZ REZERVACIJE
SEDEŽA.
Z DNEVNO VSTOPNICO je omogočen vstop na vse prireditve na Glavnem odru na Dravi,
Jazzlentu, Sodnem stolpu in večernem programu Odra Minoriti, vendar BREZ REZERVACIJE
SEDEŽA. Dnevna vstopnica velja samo za dan, ki je označen na vstopnici in bo naprodaj
samo na tisti dan!
Vse ostale prireditve v okviru Festivala Lent '99 si lahko ogledate brezplačno.
OTROKOM IN MLADOSTNIKOM DO 14. LETA STAROSTI je zaradi varnosti dovoljen vstop na
tribuno Glavnega odra le v spremstvu staršev. Enemu otroku je v spremstvu enega starša
omogočen vstop na tribuno Glavnega odra brez "Popotnega lista po Lentu" oz.
dnevne vstopnice.
ZA INVALIDE je urejen dohod do Glavnega odra na Dravi, do ostalih prizorišč po
predhodni najavi na vseh informacijsko-prodajnih mestih.
FESTIVALSKE SPOMINKE - majice, čepice, plakate itd. - v letošnjih festivalskih barvah
bo moč kupiti na informacijsko-prodajnih mestih.
PRODAJNA MESTA za programske knjižice in dnevne vstopnice
Maribor - Narodni dom, Kneza Koclja 9, (062) 229 4011
Maribor - prodajalna Max, Slovenska 38 a (062) 223 059
Maribor - Maggy music shop, Gosposvetska 84 (062) 250 0073
Maribor - Agencija VIVA Slomškov trg 4 (062) 223 773
Ljubljana - Cankarjev dom, Prešernova 10 (061) 222 815
Ptuj - TIC, Slovenski trg 3 (062) 773 534
INTERNET - vse informacije, prenos slike in zvoka z Glavnega odra na Dravi,
fotografije, ... o Festivalu Lent '99 najdete na naslovu: http://lent.slovenija.net
Predstavitev na internetu je omogočilo in pripravilo podjetje AGENDA d.o.o., upravitelj
omrežja SLON (http://www.agenda.si)
FESTIVALSKI TELEFON
Dnevne aktualne informacije o festivalskem dogajanju dobite na telefonski številki (062)
9828.
PROMETNI REŽIM V ČASU FESTIVALA
Prepoved prometa po Vojašniški ulici od križišča pri Sodnem stolpu do uvoza na
parkirišče pod Titovim mostom od 25. 06. do 11. 07. in sicer od 16.00 ure do 2.00 ure
zjutraj.
Prepoved parkiranja na celotnem festivalskem območju Lenta v času festivala (dovoljeno
ustavljanje v času, ko je dovoljena vožnja za stanovalce in dostavo (od 2.00 do 16.00)
Zapora prometa na Koroški cesti od križišča na Glavnem trgu, do križišča s
Strossmayerjevo ulico, 4. 7. od 22.00 do 24.00
Zapora dela parkirišča na Slomškovem trgu, 11. 7. od 14.00 do 24.00
UPORABLJENE FOTOGRAFIJE:
B. Čerin, B. Mihalič, B. Slatenšek, C. Friedman, D. Comba, Fonda, I. Modic, I.
Vinovrški, ilustr. J. Reichman, ilustr. M. Erič, J. Dugan, J. Kos, J. Plahutnik, K.
Weddig, L. Zelnik, M. Beąkovnik, M. Golec, M. Sommer, M. Wenzel, Marcandrea, oblikovanje
V. Pogačar, P. Uhan, Potrč, Robert, S. Žnidaršič, T. Stojko, Walter, arhiv Narodnega
doma. |
Marko
Jurič, Srednja Živilska šola Maribor
POVODNI STRAH V LJUBLJANICI
Glavno mesto Slovenije je Ljubljana. Skozi mesto
in naš kraj Trnovo teče reka Ljubljanica v kateri biva povodni mož. Vsak čolnar in
ribič na Ljubljanici zna povedati kaj o njem, saj se večkrat ponoči prikaže. Po
pripovedovanju je nekoč pri belem dnevu stopil iz vode in se prikazal v človeški
obliki, to je bilo leta 1547.
Prvo nedeljo v juliju se je pojavil, kot lepo
oblečen in postaven mladenič, na Starem trgu pri vodnjaku, kjer je bila zbrana vsa
soseska ki je plesala.Povodni mož je prijel deklico Uršulo Šeferjevo in z njo zaplesal.
Potem sta oba skočila v vodo. Valvasor je na lastne oči videl Povodnega moža.
Zgodilo se je tako: Nekoč se je meščan z
imenom Šmajdler ponoči vračal domov z ženitovanja in šel mimo tako imenovane
kruharne. Noč je bila jasna in svetla. Kar se vzame iz vode mož v dolgem črnem
plašču, stopi k Šmajdlerju, ga odpelje k reki in ga tam vrže v vodo. Takrat se je
Šmajdler prijel za potapljalko, ki so jo uporabljali za kaznovanje pekov in klical na
pomoč. Takoj je pritekla straža in ga rešila.
Povodnega moža si vsak človek predstavlja
drugače, a vsi upamo, da ne obstaja.
Alja Berglez, Marina Jozič
4.a O.Š.Trnovo
POVODNI MOŽ (Obnova Prešernovega povodnega moža)
Urška je bila najlepša
deklica v Ljubljani. Veliko ljudi se je oziralo za njo tudi na cestah. Nekega dne so na
Starem trgu blizu Trnovega imeli ples. Mladeniči so jo velikokrat prosili za ples, a je
vse zavrnila. Nenadoma se je na plesu pojavil lep mladenič in jo prosil za ples. Urška
je privolila. Plesala sta in medtem so prišli črni oblaki, onadva pa sta še vedno
plesala. Priplesala sta na breg Ljubljanice. Urška je izginila v valovih Ljubljanice.
Čolnarji pa so videli samo vrtinec.
Martin Legiša, 4.a, OŠ
Trnovo

LEGENDA O NASTANKU BLEJSKEGA JEZERA
Tam, kjer je danes gladina Blejskega
jezera, je bil nekoč velik, rahlo gričevnat travnik. Prav na sredini travnika, na
najvišjem gričku, pa je stala cerkvica. Pastirčkom je bila zatočišče ob slabem
vremenu in romarjem božja pot, kamor so prihajali po odpustke.
Ker je bilo veliko trave, so pastirji nekdanje blejske občine in bližnjih okoliških
vasi pasli ovce. Od junija do septembra je bilo za vse ovce dovolj sočne paše.
Pastirčki so se večkrat zatekli v cerkvico in tam našli prelepe, a domišljave gorske
vile. Prav te pa so si lastile travnik in cerkvico, saj so vsako noč plesale in se
veselile na mehki in cvetoči travi. Uživale so v plesu, poskakovale in se dvigovale v
nebo. S pastirčki so se večkrat skregale,
ker niso pustile, da bi ovce popasle sočno travo in travniške cvetlice. Po paši je
mehka travnata preproga postala poteptana, trda in s kalnata.
Gorske vile so zahtevale, da pastirci ovce ogradijo ob vznožju in jim ne dovolijo do
cerkvice. Pastirci jih niso poslušali.
Ko pa se je neke poletne noči najlepši in najbolj domišljavi vili zlomila noga na
trdih, skalnatih tleh, je bila mera polna. Gorske vile so takoj sklenile, da tako res ne
gre več naprej. Dogovorile so se, da se bodo pastirčkom maščevale, ker jih ne ubogajo.
Odločile so se, da pastirji nikoli več ne bodo pasli na njihovem travniku in zapomnili
si bodo, kdaj so jih hudo razjezili.Sedle so v krog, raztegnile roke v nebo in naročile,
naj potoki pridrvo v dolino. Res se je vlil dež, potoki so narasli, hudourniki so bili
polni vode in pašniki so se začeli polniti z vodo. Vode je bilo vse več in več, pastirčki so s svojo čredo ovac komaj ušli
poplavi. V oblaku nad cerkvico pa so še
uspeli videti gorske vile, ki so plesale zadnji ples. Spoznali pa so tudi tisto vilo, ki
je imela zlomljeno nogo.
Ker se je nateklo vode prav do cerkvice, je nastal otok. Pastirci so svojo čredo ovac
odpeljali na Pokljuko. Domačini so začeli prihajati k maši s pletnami, pozimi pa so
šli po ledu. V cerkvi so postavili zvon želja, ki
še danes marsikomu pomaga izpolniti neuresničeno željo.

Blejsko jezero je občudovanja vredno
prav zaradi otoka in cerkvice z zvonom želja. Prav gorskim vilam se moramo zahvaliti, da
lahko občudujemo jezero v vsej svoji lepoti in imamo kraj, na katerega smo ponosni in je znan po vsem svetu.
Jaka Intihar, 7. d
Vila
Vile smo rade plesale,
ko mesec vso noč je sijal,
za tole smo skalo se zbrale
in gledale otok sanjav.
Prignali pastirci so ovce,
miru ni nikoli bilo,
zato smo okoli otoka
priklicale mrzlo vodo.
Je jezero lepo z otokom,
ki Bled naš še danes krasi,
na njem pa včasih otožno
v cerkvici zvonček zvoni.
To skalo smo le ohranile,
da vidi prelepi se Bled,
KI Z JEZEROM IN otočkom,
v pravljico to je ujet. |
ZAKLAD
Nič ni zlata
in niti srebra,
le sreča in mir
sta v njem spravljena.
Kaj bi dragulji
in biseri vsi,
da le ljubezen
med nami živi.
To je zaklad,
najbolj bogat
za tistega,
ki druge ima rad.
Vam iz srca
ga poklanjamo mi,
da bi še k nam
radi prišli.
TURISTIČNI PODMLADEK |

ČUDEŽNI OTOŠKI ZVONČEK
Blejski grad stoji na strmi skali
visoko nad jezerom. V eni izmed grajskih
soban sta nekoč srečno živela mlada zakonca. Gospa je pomerjala obleke in nakit in
čakala na moža, mladi mož pa je hodil na lov. Jezdil je napol divje konje, za pasom je
nosil meč in polno mošnjo cekinov. Razbojniki so za to izvedeli in ga ubili ter odnesli
cekine. Uboga vdova je jokala in b ila
neutolažljiva v svojih solzah. Zbrala je vso zlatnino in srebrnino in dala iz tega uliti
zvonček. Ta naj bi zvonil v kapelici na
otoku v spomin vsem žalostnim in nesrečnim. Ko so čolnarji peljali zvon na otok, je
privršel vihar in prevrnil čoln. Zvonček je potonil na jezersko dno, od koder naj bi se
še danes oglašal. Vdova je bila še bolj žalostna in nekega dne ji je počilo srce.
Po smrti lepe vdove pa je sam papež poslal v jezersko cerkev drug zvonček iz
najžlahtnejšekovine, z najlepšim glasom na svetu.
Zapovedano je bilo, da se bo tistemu, ki bo s tem zvončkom zvonil in s tem počastil
blaženo Devico, izpolnila največja in najbolj skrita želja.
Od tistega dne ljudje romajo na
Bled na otoček in pozvanjajo s čudežnim zvončkom v cerkvi.
Bernarda Pust, 6.a

LEGENDA O BABJEM ZOBU 
Nedaleč od Bleda je hrib, imenovan Babji zob.V starih časih je
tam živel sedmeroglavi zmaj. Nekega dne ga je začel boleti zob, ker je pojedel preveč
otrok. Odšel je k velikanu Robavsu , da bi mu zob izpulil. Robavs je vzel ogromne
klešče in mu zob izdrl iz ust. Zob se je odkotalil po hribu in se ustavil v majhni jami.
Tam je še danes in nas spominja na zmaja.
Turistični
podmaldek
Velikan
Nekoč v temni jami
je velik zmaj živel,
vse noči je tulil,
ker zob ga je bolel.
Sem v jamo se odpravil,
izpulil sem mu zob,
pa bil je tako velik,
da padel mi je z’rok.
A glej jo tako smolo,
se zob skotalil je,
ustavil se na robu
je prav Jelovice.
Zato še danes tukaj
in daleč naokrog,
vsi ljudje poznajo
res čuden BABJI ZOB.

|